[Nasi absolwenci]

 Nasi absolwenci


Marta Brzezińska - sopran, rodzona 20.01.1984 w Zamościu. Edukację muzyczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Zamościu, w klasie śpiewu solowego Wiesławy Grabek-Woś. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Henryki Januszewskiej-Stańczyk. Laureatka m.in. II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Schneidera-Trnavskiego w Trnavie i I nagrody na Konkursie Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie. Brała udział w Festiwalu Bachowskim w Świdnicy, jest lauretaką XIV Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. W Operze Krakowskiej wystąpiła w spektaklach "Diabły z Loudun" Pendereckiego oraz w "Carmen" Bizeta jako Frasquita. Wykonuje również muzykę oratoryjną, przy realizacji utworów Bacha współpracowała m.in. z Andrew Parrotem.

Obecnie jest solistką Opery Wrocławskiej i pracownikiem Akademii Muzycznej w Katowicach.





Jacek Greszta (bas) - edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Zamościu, w klasie śpiewu solowego Wiesławy Grabek-Woś. W 1986 roku podjął studia w Akademii Muzycznej w Warszawie, na Wydziale Wokalno-Aktorskim, w klasie A. Dankowskiej. Od 1989 roku kontynuował studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu, w klasie M. Moździerza. Dyplom uzyskał w 1993 roku. Od ostatniego roku studiów związany jest Operą Nova w Bydgoszczy, a od 1993 roku z Operą Śląską w Bytomiu. Brał udział w konkursach wokalnych: im. Ady Sari w Nowym Sączu, im. Adama Didura w Bytomiu oraz Belvedere w Wiedniu.

Współpracował z Operą Szczecińską, Teatrem Muzycznym "Roma" w Warszawie, Operą Bałtycką i Operą Krakowską. Uczestniczył w premierowych spektaklach jubileuszowych 50-lecia Opery Śląskiej, Opery Krakowskiej i Opery Nova w Bydgoszczy. Występował ze znakomitymi polskimi śpiewakami, m in.: Andrzejem Hiolskim, Andrzejem Saciukiem, Romualdem Tesarowiczem i Stefanią Toczyską. Brał udział w spektaklach reżyserowanych przez Wiesława Ochmana. Wielokrotnie odbywał tournée po krajach Europy Zachodniej z Operą Śląską oraz Operą Nova. Występował w Niemczech, Austrii, Słowacji, Szwajcarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Francji, Belgii, Holandii, Portugalii, Rosji, Ukrainie, Kanadzie i Meksyku. Współpracował z Orkiestrą Włościańską im. K. Namysłowskiego w Zamościu, Filharmonią Zielonogórską, Lubelską, Zabrzańską, Pomorską, Koszalińską. Uczestniczył w festiwalach operowych w Cieszynie, Bydgoszczy, Poznaniu i Wiltz.

W swoim dorobku ma liczne partie operowe: Zuniga w Carmen G. Bizeta, tytułowy Mefistofeles A. Boito, Gremin w operze Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego, Nilakantha w Lakmé L.Delibesa, Stolnik i Dziemba w Halce, Zbigniew i Skołuba w Strasznym dworze S. Moniuszki, Don Alfonso w Cosi fan tutte, Sarastro w Czarodziejskim flecie, Leporello w Don Giovannim W. A. Mozarta, Pimen w Borysie Godunowie M. Musorgskiego, Crespel w Opowieściach Hoffmanna oraz Hrabia Oskar w Rycerzu Sinobrodym J. Offenbacha, Oros w Manru I. J. Paderewskiego, Alvise w Giocondzie A. Ponchiellego, Benoit w Cyganerii, Bonza w Madama Butterfly, Angelotti w operze Tosca G.Pucciniego, Don Basilio w Cyruliku sewilskim G.Rossiniego, Ramfis i Faraon w Aidzie, Zachariasz w Nabucco, Sparafucile i Monterone w Rigoletto, Ferrando w Trubadurze i Doktor w operze Traviatta G. Verdiego, Carnero w Baronie Cygańskim J. Straussa oraz Wodnik w Rusałce A. Dvořáka.

Wykonywał partie solowe w dziełach oratoryjno-kantatowych, m.in. Requiem d-moll, Msza koronacyjna C-dur, Msza c-moll W. A. Mozarta; Magnificat J. S. Bacha; Msza Nelsońska J. Haydna; Requiem G. Verdiego.

Uczestniczył w nagraniu DVD jedynego dzieła operowego I. J. Paderewskiego Manru (rola Orosa), zrealizowanym przez zespół Opery Nova w Bydgoszczy. Nagranie to zostało nagrodzone Złotym Orfeuszem ("Orphée d'Or" de l'Academie du Disque Lyrique) w kategorii "Najlepsza inicjatywa audiowizualna" w 2013 roku w Paryżu.

W roku 2006 podjął pracę pedagogiczną w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. W 2013 roku obronił pracę doktorską i od kwietnia 2014 roku jest adiunktem na Wydziale Wokalno-Aktorskim tejże uczelni.

Za swoją działalność artystyczną został dwukrotnie nagrodzony przez Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.





Marcin Gumiela - ur. w 1980 r. w Tomaszowie Lubelskim, kompozytor, teoretyk muzyki, pedagog. Jest absolwentem PSM II st. im. Karola Szymanowskiego w Zamościu, w klasie fortepianu Markijana Popila. Ukończył Wydział Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie kompozycji prof. Marka Jasińskiego i Zbigniewa Bargielskiego, prof. AM (dyplom z oceną celującą) oraz w zakresie teorii muzyki (2006). Obecnie jest słuchaczem Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Pracuje na stanowisku asystenta w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, prowadzi też zajęcia w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy. Jest Członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich oraz Członkiem Stowarzyszenia Mozartowskiego w Bydgoszczy.

Jego kompozycje były wykonywane w wielu miastach Polski i za granicą (we Włoszech, Słowacji, Ukrainie, Białorusi), znalazły się również w programach festiwali muzycznych (m.in. "Warszawska Jesień" - Koncert Koła Młodych, Międzynarodowe Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Sacrum Non Profanum w Trzęsaczu, Muzyka naszych czasów - koncert muzyki polskiej w Filharmonii Śląskiej, Dialogi w Mińsku, Muzyczne Premiery Sezonu 2006 w Kijowie).

W 2005 r. otrzymał I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim, zorganizowanym z okazji jubileuszu 30-lecia Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz nagrodę Koła Młodych ZKP za Kwartet smyczkowy, który wykonany został w 2006 r. podczas "Warszawskiej Jesieni" przez Kwartet Camerata. W 2005 r. otrzymał 3-miesięczne stypendium w Bańskiej Bystrzycy, w ramach programu Socrates/Erasmus, gdzie kształcił się pod kierunkiem takich twórców, jak prof. Egon Krak i prof. Henry Foures. W tym samym roku jego muzyka została nagrana dla potrzeb filmu Le parkour Katariny Misikovej.

W lutym 2007 r., w wyniku konkursu, został objęty 4-letnim programem opieki nad młodymi kompozytorami przez Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, we współpracy ze Związkiem Kompozytorów Polskich, Ambasadą Republiki Francji, Stowarzyszeniem "Willa Decjusza" i Polskim Wydawnictwem Audiowizualnym.

Jego muzyka została zarejestrowana na płycie kompaktowej Young Composers in Tribute to Fryderyk Chopin (DUX). Nagranie miało miejsce w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.

Kompozycje:

- Fantazja na fortepian i orkiestrę (1999)
- Litania loretańska do Najświętszej Maryi Panny na sopran, tenor, chór mieszany i orkiestrę (2000)
- Płacząca nad rzeką Piedrą na fortepian i kwintet smyczkowy (2000)
- Scherzo na obój i orkiestrę smyczkową (2001)
- Passacaglia na organy (2001)
- Nie jak, ale dlaczego do słów ks. Jana Twardowskiego na 8-głosowy zespół wokalny i bęben wielki (2002)
- Le impressioni fiorentine na wiolonczelę i fortepian (2002)
- Kwartet smyczkowy (2002)
- Concertino na dwa zespoły smyczkowe (2003)
- Trio na klarnet, skrzypce i akordeon (2003)
- Affreshi fiorentini na fortepian (2004)
- Trio fortepianowe (2004)
- Koncert na trąbkę i orkiestrę (2005)
- Laudate Dominum na dwa chóry mieszane i męski zespół wokalny (2005)
- Pater Noster na chór mieszany (2005)
- Stabat Mater na chór mieszany (2006)
- Apokalypsis na 2 chóry żeńskie, 2 chóry męskie, głosy solo i 7 zespołów kameralnych (2006)
- Postludium na organy (2007)
- Dreams na trąbkę, waltornię i organy (2008)




    Klaudia Kudełko - ur.1994r. w Zamościu. Absolwentka PSM I st. w klasie fortepianu Ewy Gajewskiej i w PSM II st. w klasie Alicji Słupskiej. Studiująca obecnie na Uniwersytecie Muzycznym w klasie fortepianu prof. Alicji Palety-Bugaj. Laureatka konkursów w Polsce i za granicą, m.in.:
- tytuł laureata Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego na Mazowszu,
- III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im.Haliny i Ludwika Stefańskich w Krakowie,
- nagroda specjalna Podkarpackiego Konkursu Chopinowskiego w Rzeszowie,
- II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im.Haliny i Ludwika Stefańskich w Krakowie w grupie bez limitu wiekowego,
- II nagroda na konkursie "Citta di Barletta" we Włoszech,
- II nagroda na konkursie im.Juliusza Zarębskiego w Warszawie,
- III nagroda na Turnieju Kameralnym w Bydgoszczy,

Do jej ostatnich sukcesów należy I nagroda oraz nagroda specjalna "Judges Distinction Award" na Music Talent Competition w Nowym Jorku. W nagrodę wraz se swoim triem fortepianowym została zaproszona na występ w jednej z najbardziej prestiżowych sal koncertowych na świecie- Carnegie Hall w Nowym Jorku.

Występowała w Polsce m.in. w Zamku Królewskim w Warszawie,Pałacu w Wilanowie, Teatrze Wielkim Operze Narodowej, Łazienkach Królewskich, a także na Litwie, w Danii, we Włoszech i w Stanach Zjednoczonych. Za osiągnięcia została uhonorowana stypendium Prezydenta Miasta Zamość, Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie oraz Kościuszko Foundation w Nowym Jorku.




Konrad Mika - edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Zamościu w klasie akordeonu mgr Jarosława Sokołowskiego, następnie kontynuował naukę w szkole II st. pod kierunkiem oboisty mgr Janusza Puławskiego (dyplom z wyróżnieniem w 2000 r.)

W roku 2000 rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie oboju ad. II st. Marka Mleczko. W czasie studiów uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich (Ingo Goritzki, Stefan Schilli, Emanuel Abbuhl,Alexei Ogrintchouk, Franocis Leleux, Dawid Walter, Jonathan Kelly, Christian Wetzel Emilia Csanky, Dominik Wollenweber) oraz konkursach krajowych i zagranicznych (I, II i III nagroda Sommerakademie Prag-Wien-Budapeszt 2002,2003, III miejsce na Międzynarodowym Akademickim Konkursie Oboistów i Fagocistów Łódz 2005 oraz nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie stypendialnym "Młoda Polska" 2006). Był pierwszym oboistą Internationale Junge Orchesteracademie (Bayreuth 2003), Internationale Bachakademie (Kraków 2003) oraz Orchestra Europa (2008).

W roku 2004 otrzymał stypendium Sokrates ERASMUS (Hochschule für Musik und Theater w Monachium, prof. Hagen Wangenheim) oraz dwukrotne zaproszenie na tournee z Gustav Mahler Jugend Orchester. Współpracował z wieloma dyrygentami m.in.: Claudio Abbado, Sir Colin Davis, Mark Elder, Edward Gardner, Ivan Fisher, Helmuth Rilling, Edgar Seipenbusch, Volker Schmidt-Gertenbach, Yan Pascal Tortelier, John Axelrod, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Jacek Kaspszyk.

Po ukończeniu krakowskiej Akademii Muzycznej przez 1 semestr studiował w klasie Hansa Elhorsta w szwajcarskim Conservatorio Della Svizzera Italiana w Lugano a następnie ukończył 2-letnie studia podyplomowe w The Royal Academy of Music w Londynie w klasie Prof. Celii Nicklin. Jego studia w Anglii były możliwe dzięki stypendiom: Newby Foundation,Kathleen & Margery Elliott Scholarship Trust, The Cork Fund oraz Solti Foundation.

Od sześciu lat z wieloma sukcesami pedagogicznymi prowadzi klasę oboju w Szkole Muzycznej w Dobczycach, PSM I i II st. Wadowicach oraz OSM I st. w Krakowie. W sezonach 2008/2009, 2009/2010 współpracował z Polską Orkiestrą Sinfonia Varsovia, obecnie pierwszy oboista Orkiestry Akademii Beethovenowskiej oraz Orkiestry Kameralnej "Concertino".




Marek Pasieczny (gitara) - edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Zamościu w klasie gitary pana Andrzeja Fila.

Wielokrotnie nagradzany kompozytor i gitarzysta dr hab. Marek Pasieczny (*1980), należy do jednego z najbardziej cenionych kompozytorów obecnie piszących na gitarę na świecie. Pasieczny posiada trzy tytuły magistra sztuki (Masters's Degree) z uczelni: Royal Conservatoire of Scotland, Glasgow, Wielka Brytania (kompozycja, wykonawstwo z wyróżnieniem) oraz Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego, Wrocław (wykonawstwo z wyróżnieniem). W 2010 roku Pasieczny rozpoczął doktorat łączony w zakresie wykonawstwa i kompozycji w Australii, w 2012 roku powrócił do Europy. W grudniu 2015 roku obronił doktorat-habilitację na The University of Surrey, Guildford, Wielka Brytania, gdzie również wykładał kompozycje i orkiestrację.

Jako kompozytor, gitarzysta, wykładowca, juror pojawia się regularnie na festiwalach w Europie (Polska, Francja, Niemcy, Czechy, Grecja, Turcja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Bośnia i Herzegovina, Włochy), Azji (Chiny, Japonia) Australii, Nowej Zelandii oraz Republice Południowej Afryki.

Pasieczny komponował dla oraz współpracował z takimi muzykami jak : Pat Metheny (CD "Upojenie"), Anna Maria Jopek, Odair and Clarice Assad, David Russell, Roland Dyens, Carlo Domeniconi, Ana Vidovic, Pavel Steidl, Edoardo Catemario, Gabriel Bianco, Krzysztof Pelech, Duo Melis i wielu innych.

Premiery w salach koncertowych takich jak Sala im. W. Lutosławskiego (Warszawa), Wigmore Hall i Royal Albert Hall w Londynie, Carnegie Hall w Nowym Jorku, Katedra w Canterbury, U.K, He Luting Hall oraz He Lv Ting Hall w Szanghaju / Chiny. Od 2012 roku Pasieczny został przyjęty do grona "artystów D'Addario", oraz pojawił się na okładce prestiżowego brytyjskiego Classical Guitar Magazine.




Ewa Tracz - urodzona w Hrubieszowie. Edukację muzyczną rozpoczęła w 2004 roku w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Zamościu, w klasie śpiewu solowego Wiesławy Grabek-Woś.

W 2013 roku ukończyła z wyróżnieniem (Primus Inter Pares) Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego dr hab. Ewy Biegas. Obecnie studentka studiów doktoranckich macierzystej uczelni w Katowicach pod dalszą opieką dr hab. Ewy Biegas.

Laureatka I nagrody oraz Nagrody Specjalnej dla wyróżniającego się sopranu w I Podkarpackim Konkursie Wokalnym im. B. Kostrzewskiej w Rzeszowie (2006), III nagrody oraz Nagrody Specjalnej za wyjątkowe walory głosowe w V Ogólnopolskim Konkursie Złote Głosy Mazowsza (2010) , I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina Iuventus Canti 2011 (Słowacja), II miejsca w 44 Ogólnopolskim Konkursie im. Karola Kurpińskiego (2011), II Nagrody w I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Andrzeja Hiolskigo w Kudowie-Zdroju (2012), wyróżnienia w III Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. A. Didura (2012), I Nagrody w III Konkursie Wokalnym im. Jana, Edwarda, Józefiny Reszków, Częstochowa (2013), I Nagrody w kategorii głosów żeńskich w XV Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2013), II nagroda w V Konkursie Wokalnym im. I.J. Paderewskiegow w Bydgoszczy (2015), jako jedyna Polka dostała się do finału Międzynarodowego Konkursu im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie (2016), II nagroda w kategorii głosów kobiecych na IX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2016).

Podczas studiów debiutowała tytułową rolą w operze Suor Angelica G. Pucciniego (2011), partią Donny Anny w operze Don Giovanni W. A. Mozarta (2013) w Operze Śląskiej.

Na deskach Opery Wrocławskiej debiutowała rolą Giovanny D?arco w operze Giovanna D?arco G. Verdiego (2014), Anny w Nabucco G. Verdiego (2014) Stelli w operze Chopin G. Orefice (2014).

Otrzymała Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego (2010) oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2011/2012, 2012/2013. Zakwalifikowała się do Międzynarodowego Konkursu Regine Crespin Competation 2011 (Francja), VII Veronica Dunne International Singing Competition 2013 (Irlandia). I. International Eva Marton Singing Competition 2014 (Węgry). Reprezentowała Polskę na Neue Stimmen International Singing Competition 2011 (Niemcy).

Uczestniczyła w licznych kursach i warsztatach prowadzonych przez wybitnych pedagogów i śpiewaków takich jak : Anita Garanca, Prof. Helena Łazarska, Izabela Kłosińska, Eytan Pessen, Doris Yarick-Cross, Wiesław Ochman, Dale Fundling, Olga Pasiecznik, Elena Stachowska, Daniel Weeks.

Uczestniczyła w programie kształcenia młodych talentów - (ENOA) Akademia Operowa, działającym przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Współpracuje z ośrodkiem promocji kultury "Silesia".




Katarzyna Zdybel-Nam - jedna z najbardziej utytułowanych fagocistek młodego pokolenia naukę gry na instrumencie rozpoczęła w 1998 roku w zamojskiej Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia pod kierownictwem Jerzego Lisaka. W latach 2002-2007, pod kierunkiem profesora Zbigniewa Płużka, studiowała w Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w Warszawie, a trzy lata później ukończyła z wyróżnieniem studia podyplomowe (Solistenklasse) w Hochschule für Musik w Stuttgarcie w klasie profesora Marka Engelhardta. Od 2009 roku jest doktorantką klasy profesora Czesława Klonowskiego w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu.

Artystka jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów. W 2012 zdobyła trzy ważne nagrody: w lipcu I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie IDRS Gillet-Fox w Oxford w stanie Ohio (USA), a we wrześniu II nagrodę oraz nagrodę specjalną na VI Międzynarodowym Konkursie im. M. Spisaka w Dąbrowie Górniczej. Dwa lata wcześniej triumfowała we Włoszech, zdobywając I nagrody - najpierw na Międzynarodowym Konkursie Fagotowym im. G. Rossiniego w Pesaro, a potem podczas Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Dętych w Chieri. W 2009 roku została laureatką II nagrody (I nie przyznano) oraz nagrody za najlepsze wykonanie utworu konkursowego na Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych i Perkusyjnych w Moskwie.

Koncertuje jako solistka i kameralistka. Jako solistka wystąpiła między innymi z towarzyszeniem Stuttgarter Kammerorchester, orkiestry Sinfonia Varsovia, orkiestr symfonicznych Konserwatorium Moskiewskiego, Filharmonii Wrocławskiej, Akademii Muzycznej w Warszawie i Łodzi oraz Orkiestrą Symfoniczną im. K. Namysłowskiego w Zamościu, a także z Orchestra Filarmonica di Torino, Orchestra Filarmonica Marchigiana, Wrocławską Orkiestrą Kameralną Leopoldinum i zespołem Capella Cracoviensis. W sezonie 2011/2012 jako solistka współpracowała z Królewską Operą w Kopenhadze, w sezonie 2013/2014 w szwedzkiej Narodowej Orkiestrze Symfonicznej w Goteborgu, a także w tamtejszej operze - również jako solistka. Na swym koncie ma także współpracę z SWR Saarbrucken-Kaiserslautern oraz Islandską Orkiestrą Symfoniczną w Reykjaviku, Orkiestrą Kameralną w Lozannie, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej. Od 2007 roku artystka jest solistką Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Wrocławskiej.

W roku 2014 ukazały się dwa albumy Katarzyny Zdybel-Nam: "Portrait" (CD Accord) oraz "Poezja dźwięków" (TV Zamość).

Artystka prowadzi aktywną działalność charytatywną na rzecz Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia.


 Zapowiedzi
::Popis klas równoległych fortepianu

Stowarzyszenie
"Muzyka Art."
:: Statut
:: Dane
:: Dokumenty do pobrania


::Księga Gości
::Kontakt

Liczba wizyt:
: 1345741 :

Nasz Patron
Karol Szymanowski


::Mapa dojazdowa


Październik 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5